جستجو کردن

فایل اکسل محاسبه عیدی سال 1400 [دانلود رایگان]

به موجب ماده واحده‌ی قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، کلیه‌ی کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارکنان خود به نسبت یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد روزانه را به عنوان عیدی و پاداش پرداخت کنند؛ مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل ۹۰ روز حداقل دستمزد روزانه‌ی قانونی تجاوز کند. این جمله به این معنی است که میزان عیدی کارکنان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر باشد و از ۹۰ روز دستمزد نیز بیشتر نشود.

بر طبق تبصره ۱ ماده واحده‌ی مذکور مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز نماید. در کارگاه‌هایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبلغ فوق پرداخت می‌کنند برابر تبصره ۲ ماده واحده‌ی فوق، عرف کارگاه معتبر خواهد بود.

بدین ترتیب برای محاسبه حداقل (کف) و حداکثر (سقف) عیدی سال ۱۴۰۰، باید میزان دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار را (در سال ۱۴۰۰ برابر با ۸۸۵,۱۶۵ ریال) در فرمول زیر قرار دهیم:

 حداقل عیدی سال ۹۹:

= ۶۰ × حداقل دستمزد روزانه = ۶۰ × ۸۸۵,۱۶۵ = ۵۳,۱۰۹,۹۰۰ ریال

 حداکثر عیدی سال ۹۹:

= ۹۰ × حداقل دستمزد روزانه = ۹۰ × ۸۸۵,۱۶۵ = ۷۹,۶۶۴,۸۵۰ ریال

بنابراین بر اساس مصوبه شورای عالی کار میزان حداقل عیدی سال ۱۴۰۰ نباید از مبلغ ۵۳,۱۰۹,۹۰۰ ریال کمتر باشد و حداکثر آن هم برابر با ۷۹,۶۶۴,۸۵۰ ریال خواهد بود.

 

فرمول محاسبات عیدی و پاداش سال ۱۴۰۰:

= (۶۰ × حقوق روزانه کارگر × تعداد روزهای کارکرد) / ۳۶۶

در صورتی که عدد به‌دست‌آمده بین بازه‌ی مجاز حداقل و حداکثر عیدی قرار گیرد، آن عدد به عنوان عیدی در نظر گرفته می‌شود، در غیر این صورت یکی از مقادیر حداقل یا حداکثر شواری عالی کار به عنوان میزان عیدی در نظر گرفته می‌شود.

در پایان چنان‌چە مقدار عیدی از مقدار سقف عیدی معاف از مالیات (۴٠ میلیون ریال) بیشتر باشد، به اندازه‌ی ضریب مالیات (۱۰٪) از مابه‌التفاوت مقدار عیدی از سقف عیدی معاف از مالیات، مالیات تعلق گرفته و از مقدار عیدی کسر می‌شود.

در این زمینە پیشنهاد می‌کنیم مطلب مفید زیر را هم مطالعه بفرمایید:

فایل اکسل محاسبه سنوات سال 1400

فایل اکسل محاسبه مالیات حقوق سال 1400


مرکز تخصصی اکسل به منظور درک بهتر از نحوه‌ی محاسبه عیدی و پاداش، اقدام به نوشتن فرمول اکسل محاسبه‌ی عیدی و پاداش سال 1400 و ارائه‌ی آن بە صورت آنلاین و نیز بە صورت فایل اکسل رایگان محاسبه عیدی و پاداش سال 1400 کرده است.

فایل اکسل محاسبه عیدی سال 1400 به صورت رایگان و با استفاده از فرمول IF نوشته شده‌است.

با کلیک بر روی دکمه‌ی دانلود در زیر می‌توانید فایل رایگان اکسل محاسبه عیدی و پاداش سال 1400 را دانلود کنید.

دانلود فایل اکسل

دیدگاهتان را بنویسید

Item added to cart.
0 items - تومان
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است