جستجو کردن

فایل اکسل محاسبه سنوات سال 1400 [دانلود رایگان]

مطابق ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما باید به کارگری که مطابق قرارداد، یک سال یا بیشتر، به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه، اعم از متوالی یا متناوب بر اساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت نماید.

به طور مثال حقوق ماهانه کارگری در مدت یک سال کار در کل مبلغ ۲۶،۱۰۴،۲۷۰ ریال بوده است. بدین ترتیب سنوات کارگری که مدت قراردادش ۱۲ ماه بوده است معادل ۱ ماه آخرین حقوق خواهد بود. بنابراین باید مبلغ ۲۶،۱۰۴،۲۷۰ ریال بابت سنوات در پایان سال ۱۴۰۰ به این شخص پرداخت شود.

سنوات با سابقه کمتر از یک سال

در ماده ۲۴ قانون کار، صحبت از کار یک سال یا بیشتر است؛ اما به موجب تبصره ۴ ماده ۴۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، کارفرمایان موظف هستند به کارگران با مدت موقت به نسبت کارکرد، سنوات خدمت به نسبت هر سال یک ماه به میزان آخرین مزد کارگر، پرداخت کنند. بنابراین به کارگران با سابقه خدمت کمتر از یک سال نیز سنوات خدمت تعلق می‌گیرد.
نحوه‌ی محاسبه آن هم از طریق فرمول زیر خواهد بود:

تعداد روزهای همکاری * (365/حقوق یک ماه)

 یعنی حقوق یک ماه کارگر را بر 365 تقسیم کرده و عدد حاصله را در تعداد روزهای هم‌کاری ضرب می‌کنیم و مبلغ نهایی معادل سنوات فردی است که سابقه‌ی همکاری کمتر از یک سال با محل خدمت خود دارد.

در این زمینە پیشنهاد می‌کنیم مطلب مفید زیر را هم مطالعه بفرمایید:

فایل اکسل محاسبه عیدی سال 1400


مرکز تخصصی اکسل به منظور درک بهتر از نحوه‌ی محاسبه سنوات، اقدام به نوشتن فرمول اکسل محاسبه‌ی سنوات سال 1400 و ارائه‌ی آن بە صورت آنلاین و نیز بە صورت فایل اکسل رایگان محاسبه سنوات سال 1400 کرده است.

فایل اکسل محاسبه سنوات سال 1400 به صورت رایگان و با استفاده از محسابات ریاضی سادە نوشته شده‌است. جهت یادگیری و آشنایی بیشتر با شیوه‌ی کار این فایل نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • مقدار حقوق ماهیانه‌ی خود را (و نه روزانه) در ستون C وارد کنید. این حقوق شامل حقوق پایه به علاوه‌ی مزایای مستمر است.
  • در ستون D تاریخ آغاز همکاری خود را وارد کنید.
  • در ستون E تاریخ پایان همکاری خود را وارد کنید و چنان‌چه هنوز در حال همکاری هستید مقدار روز آخر سال را (یعنی 1400/12/29) را وارد کنید.
  • در ستون F تعداد روزهای همکاری خود را در سال 1400 وارد کنید.
  • در ستون G تعداد کل روزهای همکاری (از ابتدای همکاری تا تاریخ مبنا) محاسبه می‌شود. در این بخش نیازی به وارد کردن مقدار نیست البته می‌توانید مقدار آن را تغییر داده و به صورت دستی وارد کنید.
  • چنان‌چه در طی مدت قرارداد همکاری بابت سنوات مبلغ یا مبالغ به شما پرداخت شده‌است، کل مبلغ پرداختی را در ستون H وارد کنید.
  • در ستون I مقدار کل سنوات در طی مدت قرارداد همکاری (با کسر سنوات پرداخت‌شده) تا انتهای سال 1399 محاسبه می‌شود.
  • در ستون J مقدار سنوات سال 1400 محاسبه می‌شود.
  • در ستون آخر نیز مقدار کل سنوات در طی مدت قرارداد همکاری (با کسر سنوات پرداخت‌شده) از ابتدای همکاری تا انتهای سال 1400 محاسبه می‌شود.

با کلیک بر روی دکمه‌ی دانلود در زیر می‌توانید فایل رایگان اکسل محاسبه سنوات سال 1400 را دانلود کنید.

دانلود فایل اکسل

دیدگاهتان را بنویسید

Item added to cart.
0 items - تومان
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است