جستجو کردن

فایل اکسل محاسبه عیدی سال 99 [دانلود رایگان]

به موجب ماده واحده‌ی قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار، کلیه‌ی کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارکنان خود به نسبت یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد روزانه را به عنوان عیدی و پاداش پرداخت کنند؛ مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل ۹۰ روز حداقل دستمزد روزانه‌ی قانونی تجاوز کند. این جمله به این معنی است که میزان عیدی کارکنان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر باشد و از ۹۰ روز دستمزد نیز بیشتر نشود.

بر طبق تبصره 1 ماده واحده‌ی مذکور مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز نماید. در کارگاه‌هایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبلغ فوق پرداخت می‌کنند برابر تبصره 2 ماده واحده‌ی فوق، عرف کارگاه معتبر خواهد بود.

بدین ترتیب برای محاسبه حداقل (کف) و حداکثر (سقف) عیدی سال ۹۹، باید میزان دستمزد روزانه مصوب شورای عالی کار را (در سال ٩٩ برابر با ۶۳۶,۸۰۹ ریال) در فرمول زیر قرار دهیم:

 حداقل عیدی سال ۹۹:

= ۶۰ × حداقل دستمزد روزانه = ۶۰ × ۶۳۶,۸۰۹ = ۳۸,۲۰۸,۵۴۰ ریال

 حداکثر عیدی سال ۹۹:

= ۹۰ × حداقل دستمزد روزانه = ۹۰ × ۶۳۶,۸۰۹ = ۵۷,۳۱۲,۸۱۰ ریال

بنابراین بر اساس مصوبه شورای عالی کار میزان حداقل عیدی سال ۹۹ نباید از مبلغ ۳۸,۲۰۸,۵۴۰ ریال کمتر باشد و حداکثر آن هم برابر با ۵۷,۳۱۲,۸۱۰ ریال خواهد بود.

 

فرمول محاسبات عیدی و پاداش سال ۹۹:

= (۶۰ × حقوق روزانه کارگر × تعداد روزهای کارکرد) / ۳۶۶

در صورتی که عدد به‌دست‌آمده بین بازه‌ی مجاز حداقل و حداکثر عیدی قرار گیرد، آن عدد به عنوان عیدی در نظر گرفته می‌شود، در غیر این صورت یکی از مقادیر حداقل یا حداکثر شواری عالی کار به عنوان میزان عیدی در نظر گرفته می‌شود.

در پایان چنان‌چە مقدار عیدی از مقدار سقف عیدی معاف از مالیات (٣٠ میلیون ریال) بیشتر باشد، به اندازه‌ی ضریب مالیات (۱۰٪) از مابه‌التفاوت مقدار عیدی از سقف عیدی معاف از مالیات، مالیات تعلق گرفته و از مقدار عیدی کسر می‌شود.

در این زمینە پیشنهاد می‌کنیم مطلب مفید زیر را هم مطالعه بفرمایید:

فایل اکسل محاسبه سنوات سال 99

فایل اکسل محاسبه مالیات حقوق سال 99


مرکز تخصصی اکسل به منظور درک بهتر از نحوه‌ی محاسبه عیدی و پاداش، اقدام به نوشتن فرمول اکسل محاسبه‌ی عیدی و پاداش سال 99 و ارائه‌ی آن بە صورت آنلاین و نیز بە صورت فایل اکسل رایگان محاسبه عیدی و پاداش سال 99 کرده است.

فایل اکسل محاسبه مالیات حقوق سال 99 به صورت رایگان و با استفاده از فرمول IF نوشته شده‌است. علاقه‌مندان جهت یادگیری و آشنایی بیشتر با شیوه‌ی کار این فایل می‌توانند ویدئوی آموزشی زیر را در این ارتباط مشاهده کنند.

با کلیک بر روی دکمه‌ی دانلود در زیر می‌توانید فایل رایگان اکسل محاسبه عیدی و پاداش سال 99 را دانلود کنید.

دانلود فایل اکسل

10 دیدگاه دربارهٔ «فایل اکسل محاسبه عیدی سال 99 [دانلود رایگان];

  1. توی گروه های واتس آپ ارسال کردم کسی نتونست بازش کنه … ولی خودم تونستم

    پاسخ
  2. عالی بود مرسی از زحماتتون ، این ویدیو اموزشیتون دانلود نمیشه کرد چرا؟

    پاسخ
  3. مزایای مستمرر (مثل حق مسکن و بن و غیره) حساب نمیشه یعنی؟ تو سایت سپیدار فرمول محاسبه برای چند روز رو (حقوق پایه+مزایای مستمر)*کارکرد*2 تقسیم بر 366 نوشته
    با فایل اکسل شما برای 107 روز کارکرد مبلغ عیدی 11700000 رو میاره با فرمول سایت سپیدار مبلغ 15263000 رو میاره و وقتی تو همین جا عیدی رو به صورت آنلاین محاسبه میکنم مبلغ 16755000 رو میاره
    کدومش درسته؟

    پاسخ
    • سلام. مطابق قانون عیدی فقط حقوق پایه است و سنوات شامل مزایا مستمر است. محاسبه آنلاین و فایل هم بر اساس یک فرمول هستند و باید یکسان باشند. البته شما عدد حقوق را اظهار نکردید برای همین امکان تست آن وجود نداشت.

      پاسخ
  4. ممنون
    پس سپیدار به این بزرگی فرمولش اشتباهه؟
    حقوق من قانون کار هست برای 107 روز عیدی
    حداقل و حاکثر چجوری محاسبه میشه؟ قانونی براش هست؟ یا طبق نظر و سلیقه کارفرما انجام میشه؟

    پاسخ
    • اگر حقوق شما مطاق قانون کار است (یعنی روزانه 636,809 ریال) عیدی شما بابت 107 روز برابر 11,170,256 ریال خواهد بود که هم در فایل اکسل و هم به صورت آنلاین همین است.
      اگر عیدی محاسبه‌شده از مقدار حداکثر بیشتر شود، همان حداکثر به شما تعلق خواهد گرفت و اگر از مقدار حداقل کمتر شود، مقدار حداقل به شما تعلق خواهد گرفت. اما اگر بین رنج حداقل و حداکثر قرار بگیرد همان مقدار به شما تعلق خواهد گرفت. فرمول موجود در فایل اکسل و محاسبه آنلاین این شرایط را به طور خودکار لحاظ می‌کند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Item added to cart.
0 items - تومان
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است