جستجو کردن

دادن شماره صفحه در اکسل

دادن شماره صفحه به صفحات پرینت گرفته شده در اکسل

 

برای این کار از تب Page Layout پنجره تنظیمات چاپ (Page Setup) را باز کرده و گزینه Header/Footer را انتخاب کنید.

 

دادن شماره صفحه در اکسل

 

 

تعریف Header و Footer:

عبارتی که قرار است در هر صفحه و در بالای آن تکرار شود (مانند عنوان جدول، نام طراح، تاریخ، شماره صفحه و …)  Header یا سرصفحه و به عبارتی که در پایین هر صفحه تکرار می شود   Footer یا پا صفحه گفته می­ شود.

در قسمت Header/Footer امکان تنظیم سرصفحه و پاصفحه را خواهید داشت. در منوهای بازشوی Header و Footer یک سری سرصفحه و پاصفحه از پیش آماده وجود دارد که می­ توانید آن­ ها را برای صفحه خود انتخاب کنید. به دلیل محدودیت این گزینه ­ها و همچنین متفاوت بودن سلیقه ­ها، این روش را برای تنظیم سرصفحه و پاصفحه پیشنهاد نمی ­کنیم. برای تنظیم سرصفحه و پاصفحه این امکان را خواهید داشت که طبق سلیقه خود یک Header یا Footer ایجاد کنید. برای انجام این کار کافی است برای تنظیم سرصفحه روی دکمه … Custom Header و برای تنظیم پاصفحه روی … Custom Footer کلیک کنید.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می­ کنید، این پنجره شامل سه قسمت است که هر قسمت مربوط به راست، وسط و چپ سرصفحه یا پاصفحه می ­باشد. با تائید این پنجره در هر قسمت آن عبارتی که تایپ کرده اید عیناً در هر صفحه و در همان جهت متناظر چاپ می­شود.

 

دادن شماره صفحه در اکسل

 

اما این تمام امکانات Header/Footer نیست. به عنوان مثال شما با تایپ نمی ­توانید به اکسل بگویید که در هر صفحه شماره آن صفحه را نیز در بالا یا پایین صفحه نمایش دهد. بلکه عباراتی معنی دار وجود دارند که با تایپ آنها می توان مفاهیمی نظیر شماره صفحه برای اکسل تفهیم شود. برای سهولت در انجام کارهایی از این دست، دکمه ­هایی در بالای این پنجره مشاهده می­ کنید که هر کدام به منظور خاصی تعبیه شده­اند.

 

دادن شماره صفحه در اکسل

 

1- با زدن این دکمه پنجره فونت ­ها ظاهر می­ شود و می ­توانید فونت را تغییر دهید.

2- با زدن این دکمه، عبارت &[Page] در محل درج می ­شود که به معنی شماره صفحه است. یعنی در هنگام چاپ، در هر صفحه در

محلی که این نماد درج شده، به جای این نماد شماره صفحه چاپ می ­شود.

3- با زدن این دکمه، عبارت  &[Pages] در محل درج می ­شود که به معنی تعداد کل صفحات است. یعنی در هنگام چاپ در هر صفحه در محلی که این نماد درج شده به جای این نماد تعداد کل صفحات چاپ می شود.

به عنوان مثال: با اتخاب شماره 2 شماره صفحات در بالای صفحه، نمایش داده می ­شود. پنجره را  Ok نمائید و سپس می ­توانید با انتخاب Print Preview نتیجه را ببینید.

 

دادن شماره صفحه از طریق نمای Page Layout :

روش دوم برای دادن شماره صفحه از طریق نمای Page Layout می ­باشد. مانند شکل زیر با کلیک در قسمت Footer و انتخاب گزینه Page Number شماره صفحه در پایین صفحه نمایش داده می ­شود.

 

 

دادن شماره صفحه از عدد دلخواه:

اگر بخواهیم شماره صفحه از عدد دلخواه شروع شود، از پنجره تنظیمات Page Setup مانند شکل زیر در قسمت First Page number عدد مورد نظر را وارد کنید.

 

آموزش اکسل مقدماتی

 

 

13 دیدگاه دربارهٔ «دادن شماره صفحه در اکسل;

دیدگاهتان را بنویسید

Item added to cart.
0 items - تومان
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است