مرکز تخصصی اکسل یوتی
جستجو کردن

نحوه تصحیح خطای ##### در اکسل

خطای ##### در سلول‌های اکسل معمولاً به خاطر یکی از دلایل زیر نشان دادە می‌شود:

  • سلول به اندازه کافی عریض نیست که داده‌ها را در فرمت انتخاب‌شده نمایش دهد. برای رفع آن، تنها کاری که باید انجام دهید افزایش عرض ستون است.
  • سلول حاوی یک تاریخ منفی یا تاریخ خارج از محدوده‌ی تاریخ پشتیبانی (1/1/1900 تا 12/31/9999) است.

برای تمایز بین این دو مورد، ماوس خود را روی یک سلول با علائم ##### نگه دارید. اگر سلول دارای یک مقدار معتبر باشد که برای قرار دادن در سلول بسیار بزرگ باشد، اکسل یک تول‌تیپ با مقدار نمایش می‌دهد. اگر سلول حاوی تاریخ نامعتبر باشد، در مورد مشکل به شما اطلاع داده می‌شود:
اگر سلول به اندازه کافی گسترده نباشد یا دارای تاریخ نامعتبر باشد، تعدادی از نمادهای هش در یک سلول ظاهر می‌شوند.

حل مشکل کافی نبودن عرض ستون

برای این‌که ستونی عریض‌تر شود تا محتوای سلول را به طور کامل نشان دهد، روی لبه‌ی سمت راست عنوان ستون دو بار کلیک کنید، یا آن را به عرض مورد نظر خود بکشید.

خطای ##### در اکسل

هم‌چنین می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • برای کوچک‌تر کردن محتوای سلول، بر روی تب Home > دکمه‌ی تیک Shrink to fit را در پنجره‌ی محاوره‌ای Format Cells بزنید. کنار Alignment کلیک کنید، و سپس تیک Shrink to fit را در پنجره‌ی محاوره‌ای Format Cells بزنید.تیک Shrink to fit را در پنجره‌ی محاوره‌ای Format Cells بزنید.
  • اگر اعداد تعداد اعشار زیادی دارند، تعداد آن را با کلیک بر روی تب Home > سپس Decrease Decimal (کاهش اعشار) کاهش دهید.دکمه‌ی Decrease Decimal
  • اگر تاریخ خیلی طولانی است، روی تب Home > پیکان کنار گزینه‌ی Number Format کلیک کنید و گزینه‌ی Short Date را انتخاب کنید.دستور Short Date در گالری Number Format

تصحیح تاریخ‌ها یا زمان‌های منفی

هنگام محاسبه‌ی اختلاف زمان در اکسل، ممکن است بعضی اوقات نتیجه را به صورت خطای ##### به دست آورید زیرا تفاوت آن زمان منفی است. اما آیا راهی برای نشان دادن زمان‌های منفی به درستی در اکسل وجود دارد؟ البته راهی وجود دارد، و حتی بیش از یک راه!

روش 1. سیستم تاریخ اکسل را به سیستم تاریخ 1904 تغییر دهید

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه نمایش زمان منفی به طور عادی (با علامت منفی) تغییر به سیستم تاریخ 1904 است. برای انجام این کار، روی File> Options> Advanced کلیک کنید، به بخش When calculating this workbook و تیک جعبه‌ی Use 1904 date system را بزنید.
تغییر به 1904 data system

برای ذخیره‌ی تنظیمات جدید، روی OK کلیک کنید و از این پس زمان‌های منفی مانند اعداد منفی به درستی نمایش داده می‌شوند:
در سیستم تاریخ 1904، زمان‌های منفی مانند اعداد منفی نمایش داده می‌شوند

روش 2. محاسبه‌ی زمان منفی در اکسل با فرمول

بدون تغییر سیستم پیش‌فرض تاریخ اکسل، می‌توانید زمان‌های منفی را مجبور به نمایش صحیح با استفاده از یکی از فرمول‌های زیر کنید:

=IF(A2-B2>0, A2-B2, “-” & TEXT(ABS(A2-B2),”h:mm”))

=IF(A2-B2>0, A2-B2, TEXT(ABS(A2-B2),”-h:mm”))

هر دو فرمول بررسی می‌کنند که آیا اختلاف زمان (A2-B2) از 0 بیشتر است یا خیر، و اگر باشد این تفاوت را برمی‌گرداند. اگر اختلاف زمان کمتر از صفر باشد، فرمول اول قدر مطلق اختلاف را محاسبه می‌کند و علامت منها را به آن می‌چسباند. فرمول دوم با استفاده از فرمت منفی “-h:mm” دقیقاً نتیجه‌ی مشابه را به دست می‌آورد.
فرمول محاسبه‌ی زمان منفی در اکسل
توجه: لطفاً به خاطر داشته باشید که برخلاف روش اول که با زمان‌های منفی به صورت مقادیر عددی منفی رفتار می‌کند، نتیجه‌ی تابع TEXT همیشه رشته‌ای از متن است که در محاسبات یا فرمول‌های دیگر قابل استفاده نیست.

روش 3

نتایج فرمول منفی را که به صورت تاریخ یا زمان قالب‌بندی شده‌اند، به یک فرمت عددی متفاوت تغییر دهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه تصحیح خطای ##### در اکسل;

دیدگاهتان را بنویسید

Item added to cart.
0 items - تومان
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است